Pedagog, psycholog, logopeda, pielęgniarka

Pedagog szkolny

mgr Barbara Kodura
dyżur dla rodziców: czwartek 15.30 – 16.30 s. 9

mgr Beata Michta
dyżur dla rodziców: poniedziałek 15.30 – 16.30 s.9

 

Zakres kompetencji:

  1. rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
  2. określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno – pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
  3. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  4. podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły w stosunku do uczniów, w udziałem rodziców i nauczycieli,
  5. wspieranie działań opiekuńczo – wychowawczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły,
  6. planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
  7. działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Zapraszamy uczniów, rodziców i nauczycieli :

 Dla uczniów:

  • Prowadzimy zajęcia integrujące zespól klasowy oraz rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne
  • Organizujemy warsztaty profilaktyczne lub interwencyjne
  • Prowadzimy indywidualne rozmowy, konsultacje, porady
  • Interweniujemy i wspieramy w sytuacjach trudnych
  • Prowadzimy stałe zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej
  • Pomagamy dzieciom z niepowodzeniami edukacyjnymi
  • Pomagamy osobom znajdującym się w trudnej sytuacji rodzinnej i materialnej
  • Monitorujemy sytuację uczniów szczególnie uzdolnionych
  • Prowadzimy działania mediacyjne

Dla rodziców:

  • Jesteśmy do dyspozycji rodziców podczas zebrań, konsultacji oraz dyżuru dla rodziców
  • Pomagamy w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów
  • Pomagamy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności szkolnych u dziecka (trudności w nauce, zachowaniu, relacjach z rówieśnikami)
  • Udzielamy wsparcia w zakresie rozwiazywania problemów wychowawczych w szkole i w domu
  • Organizujemy pomoc materialną
  • Interweniujemy i udzielamy wsparcia w sytuacjach kryzysowych
  • Prowadzimy działania mediacyjne

Dla nauczycieli:

  • Pomagamy w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów
  • Wspieramy w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów
  • Pomagamy w dostosowywaniu wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia
  • Pomagamy w pracy nad integracją zespołów klasowych
  • Wspieramy w działaniach z zakresu profilaktyki i wychowania
  • Interweniujemy w sytuacjach trudnych
  • Pomagamy w rozwiazywaniu problemów wychowawczych i edukacyjnych
  • Podejmujemy działania mediacyjne w sytuacjach trudnych

 

Psycholog szkolny

mgr Marta Cygan
dyżur dla rodziców: poniedziałek 15.30 – 16.30 s. 19

Zakres kompetencji:

  1. prowadzenie działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia,
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli,
  3. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  4. zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
  5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia,
  6. wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo – zadaniowych w działaniach profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły.

W ramach swojej pracy realizuję następujące zadania:

Dla uczniów:
1. udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postaci indywidualnych spotkań z uczniami, którzy doświadczają:
• problemów osobistych, o podłożu psychologicznym, natury emocjonalnej itp.
• problemów rodzinnych;
• niepowodzeń szkolnych;
• konfliktów w relacjach z rówieśnikami;
• kryzysów rozwojowych oraz trudności w przystosowaniu się;
2. prowadzenie konsultacji psychologicznych o charakterze terapeutycznym, rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne uczniów – w małych grupach bądź indywidualnie;
3. prowadzenie rozmów wychowawczych z młodzieżą wagarującą oraz przejawiającą niewłaściwe zachowania w szkole, łamiącą zasady i regulaminy szkolne;
4. prowadzenie warsztatów integracyjnych i psychoedukacyjnych;
5. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży;
6. prowadzenie zajęć edukujących dzieci w zakresie profilaktyki przemocy, agresji, rozwijania inteligencji emocjonalnej;
7. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

Dla rodziców:
1. pełnienie dyżuru psychologa raz w tygodniu oraz podczas zebrań i konsultacji z rodzicami na terenie szkoły;
2. pedagogizacja rodziców – materiały wysyłane do wychowawców, prelekcje, artykuły o tematyce psychologicznej i wychowawczej zamieszczane na stronie internetowej szkoły;
3. udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych, kryzysowych, pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Dla nauczycieli:
1. wsparcie w rozwiazywaniu problemów wychowawczych i edukacyjnych;
2. pomoc w rozpoznawaniu przyczyn trudności i niepowodzeń uczniów;
3. pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
4. interwencje w sytuacjach trudnych.

Warto przeczytać:

Autyzm – Jak rozpoznać, Jak pomóc

Dziecko z Zespołem Aspergera – Jak rozpoznać

Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z Internetem

Pozytywna uwaga, czyli jak mądrze dyscyplinować dzieci

System żetonowy – sposób na trudne zachowanie dziecka

Tabletowe dzieci czyli postępowi bezradni

Wpływ grupy rówieśniczej na rozwój i zachowanie jednostki

 

Logopeda

mgr Maria Petriczek
dyżur dla rodziców: podczas zebrań i konsultacji dla rodziców

Zakres kompetencji:

  1. diagnoza i terapia zaburzeń mowy,
  2. ćwiczenia oddechowe,
  3. bogacenie słownictwa dziecka,
  4. stymulacja świadomości językowej,
  5. stymulacja w zakresie analizy i syntezy wyrazowej u dzieci z wadami wymowy.

Pielęgniarka szkolna

mgr Bożena Signio
godziny dyżuru w szkole: 8:00 – 15:00

W ramach opieki zdrowotnej wykonywane są:

  • Ocena stanu zdrowia uczniów i dokumentacja
  • Szczepienia ochronne i testy tuberkulinowe.
  • Przeglądy higieny uczniów.
  • Udzielanie pierwszej pomocy.
  • Identyfikacja uczniów z problemami zdrowotnymi szkolnymi i społecznymi.
  • Kontrola stanu sanitarno – higienicznego i bezpieczeństwa szkoły.
  • Testy przesiewowe – badanie wzroku, badanie w kierunku kifozy piersiowej, skoliozy, badanie słuchu.