Fraktal na stulecie

30 maja  2019 na krakowskich Błoniach odbył się finał projektu „Fraktal na stulecie”. Kilka tysięcy uczniów z Małopolski, a dokładnie 6561 z 81 szkół  utworzyło żywy Trójkąt Sierpińskiego – nietypową figurę geometryczną (fraktal), opisaną po raz pierwszy przez wybitnego polskiego  matematyka. Akcja była częścią Jubileuszowego Roku Matematyki, ogłoszonego, by uczcić 100-lecie powstania Polskiego Towarzystwa Matematycznego w Krakowie.
Nauczyciele szkół biorących udział w projekcie otrzymali specjalne materiały, które pomogły uczniom zrozumieć, czym jest fraktal, jak powstają kolejne iteracje i jak zwiększa się liczba trójkątów pustych i pełnych wraz z rozrastaniem się fraktala. Ta żywa lekcja matematyki, doświadczenie budowania fraktala, była dla uczniów inspiracją, skłoniła do refleksji na temat struktury świata, a także pokazała, że w matematyce, z której dobrodziejstw korzystamy  na każdym kroku, kryje się także… niezwykłe piękno.
W akcji uczestniczyły również 2 grupy ze Szkoły Podstawowe z Oddziałami Integracyjnymi nr 162, złożone z 81 uczniów każda i opiekunów. Inicjatorami  akcji były nauczycielki matematyki: Justyna Nowak i Agata Wolak. Uczniowie uczestniczący w akcji otrzymali pamiątkowe certyfikaty, książki oraz  zdjęcie potwierdzające udział w wydarzeniu.
 
Comments are closed.