Literackie wyzwania

Czy szkoła, w której uczniowie spędzają wiele godzin każdego dnia może kryć w sobie jakieś tajemnice? Okazało się, że tak! Mogli się o tym przekonać uczniowie z klasy 6e podczas lekcji języka polskiego. Podzieleni na niewielkie drużyny przemierzali oni szkolne zakamarki, szukając wskazówek zostawionych dla każdej grupy w różnych miejscach. Aby ruszyć po kolejną zagadkę należało najpierw odgadnąć, gdzie została ona ukryta, wykazując się przy tym znajomością lektury. W ten sposób dzieci mogły poczuć się jak detektyw – amator – Adaś Cisowski, bohater powieści Kornela Makuszyńskiego. Ta niezwykła lekcja była dla uczniów bardzo ekscytująca i pokazała, że dobra współpraca z innymi przynosi duże korzyści.
Podobnie wiele emocji doznali uczniowie z klasy 8e podczas kręcenia krótkich filmików na podstawie opowiadań Agaty Christie. Wszystkie zespoły podeszły do tego w niezwykle profesjonalny sposób – podzielono się zadaniami, powstały scenariusze rozpisane na poszczególne ujęcia. Okazało się, że szkolne korytarze, sale lekcyjne, a nawet toalety nadają się jako scenografia do filmów kryminalnych. Najlepszym komentarzem do tej zabawy było stwierdzenie jednego z uczniów, który powiedział, że „Dwanaście prac Herkulesa” to najlepsza szkolna lektura i na zawsze ją zapamięta.
                                                         Małgorzata Jasiówka- Goniakowska
dav
Comments are closed.