Przy okazji rozdziału o jedzeniu w trzecich klasach (IIIa i IIIb) rozmawialiśmy na temat zdrowego i niezdrowego jedzenia (healthy & unhealthy food). Uczniowie byli świeżo po warsztatach nt. zdrowego żywienia, byli zatem odpowiednio wyedukowani w tej dziedzinie, dodaliśmy do tego jeszcze trochę angielskiego.

Zastanawialiśmy się także, co to znaczy eco food i wykonaliśmy na ten temat plakat. Jedzenie zazwyczaj kupujemy i przenosimy w różnych opakowaniach (packagings) – dzieliliśmy je według materiału, z którego zostały wykonane. Zastanawialiśmy się, które z tych opakowań mogą zostać poddane recyklingowi (recycling). Dzieci poznawały nazwy różnych opakowań i stworzyły plakat na ten temat.

Wykonywały także tabelkę, na zadanie domowe miały zaznaczyć w niej materiały, z których zostały wykonane opakowania produktów spożywczych  z tabelki.

Lekcje o jedzeniu zawsze wzbudzają wiele emocji u uczniów, zwłaszcza klas młodszych. Gdy oglądają kolorowe obrazki zaraz stają się głodni i chcą mieć przerwę… Postanowiłam zorganizować piknik. Niestety kwiecień-plecień pokrzyżował nam plany – nie mogliśmy wyjść na zewnątrz i usiąść na zielonej trawce, ale piknik  odbył się, tyle że na podłodze w klasie.

Każde chętne dziecko opisało zdrowy lunch, a także opakowania, w którym go przyniosło do szkoły, łącznie z koszem piknikowym (picnic basket), siedząc na kocyku (picnic blanket). Po części opisowej nastąpiła kulturalna i radosna konsumpcja J

 (ED)