W ostatnim tygodniu roku szkolnego razem z klasami 3a i 3b zgłębialiśmy tematykę robaczków. Można je kochać, podziwiać, mogą wzbudzać obrzydzenie, ale na pewno są interesującym obiektem badań.

Najpierw uczniowie przypominali sobie ich nazwy – okazało się, że tylko dwie były nowe: bumblebee (trzmiel) i flea (pchła). Zastanawiali się, jak się poruszają, ile mają odnóży oraz które z nich to owady.

Uzbrojeni w lupy wybraliśmy się na polowanie na robaczki (bugs hunt). Dzieci mogły na żywo poobserwować te małe organizmy, niektórzy robili to z wielkim zapałem. Udało się lepiej poznać wiele z nich.

Trzecioklasiści poznawali także etapy życia gatunku motyla monarch butterfly. Kolorowali rysunek, a następnie ożywiali obrazki za pomocą aplikacji Quiver zainstalowanej w telefonach komórkowych.

Poznawali nazwy części ciała pszczoły (bee), później w kole rysowali tego owada w kilku egzemplarzach naraz, przekazując swoją kartkę kolejnej osobie po dodaniu danego elementu. Potem kończyli swoje rysunki.

Na koniec każdy narysował i podpisał wybranego przez siebie robaczka, którego wypuścił na trawę obok szkoły J

 (ED)