W ubiegłym tygodniu na zajęciach języka angielskiego z klasą 2c, podobnie jak cała reszta w szkoły (miejmy nadzieję), zajmowaliśmy się szczęściem.

Zanim jednak tam doszliśmy, poznawaliśmy emocje. Dyskutowaliśmy o tym, czy mogą być dobre i złe, czy raczej przyjemne lub nieprzyjemne. Zastanawialiśmy się, jak się czujemy. Ćwiczyliśmy wyrażanie i rozpoznawanie emocji. Śpiewaliśmy piosenkę „If you happy and you know it” z udziałem 3 emocji (happy, sad, angry).

W końcu doszliśmy do szczęścia – każdy przypominał sobie sytuacje, kiedy był szczęśliwy. Pojawiło się bardzo wiele pomysłów – co ciekawe, nie było w nich pieniędzy, sławy czy egzotycznych podróży. To raczej zwykłe czynności: jedzenie, spanie, zabawa, a także czytanie książek czy (może już mniej codzienne) dostawanie prezentów. Kilka osób wymieniło zabawę ze zwierzątkami i spotkania z rodziną czy przyjaciółmi. A co było najczęstszą odpowiedzią? Co daje szczęście wielu dzieciom z klasy 2c? Pani Kasia pewnie się domyśla… To gra w piłkę nożną!

Na koniec uczniowie wykonali plakat rysując i opisując to, co daje im szczęście.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć z naszych zajęć oraz zgadywanie, jakie emocje przedstawiają dzieci, co czują: kto jest szczęśliwy (happy), smutny (sad), kto rozzłoszczony (angry) czy przestraszony (scared), a kto zaskoczony (surprised) czy zniesmaczony (disgusted).

A teraz spróbuj odpowiedzieć na pytanie (jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś/zrobiłeś):

What makes me happy?

(ED)