Jak oszczędzać wodę? Dzieci z klas I a i I b miały wiele pomysłów. Ich propozycje uzupełnił film na kanale YouTube oraz obrazki. Następnie każdy uczeń wykonał plakietkę z jedną propozycją oszczędzania wody, którą miał (jeśli rodzice się zgodzą) nakleić w łazience albo kuchni.

Dzieci zastanawiały się w trzech grupach, po co w ogóle mamy dbać o wodę – dlaczego jest ważna, do czego ją używamy, kto i co potrzebuje wody, a także gdzie ją można spotkać. Trzy „burze mózgów” zostawiły ślady w postaci obrazkowych i słownych notatek, które następnie zostały rozwinięte przez każdą z grup i zaowocowały plakatami. W trakcie pracy dowiedzieliśmy się, że im człowiek starszy, tym ma w sobie mniej wody, bardzo dużo jest jej w mózgu (brain) i nerkach (kidneys), a mało w zębach (teeth) i kościach (bones). Z roślin bardzo dużo wody ma sałata lodowa (iceberg lettuce), a ze zwierząt meduza (jellyfish). Ciekawostką jest to, że przeciętny dorosły ma w sobie podobną ilość wody (procentowo), jak powierzchnia wód na naszej planecie (70%).

Rozmawialiśmy o krążeniu wody w przyrodzie (water cycle),  uczniowie wykonali opaski obrazujące kolejne elementy cyklu.

Na koniec dzieci poznały niektórych mieszkańców oceanu i wspólnymi siłami wykonaliśmy ocean w pudełku (ocean in the box). Zasiedliły go ryby (fish), koniki morskie (seahorse), meduzy (jellyfish), żółwie morskie (turtle), wieloryby (whale) i rekiny (shark), ale także koralowce (coral), rozgwiazdy (starfish), płaszczki (ray), ośmiornice (octopus), delfiny (dolphin), a nawet rozdymka tygrysia (takifugu rubripes) czy jeżowiec (sea urchin).

(ED)