Wiadomo, że wszyscy w klasach 0-3 kochamy pluszowe misie! A matematykę? Niekoniecznie. Ale to właśnie nasze wspaniałe przytulanki w dniu swojego święta pomogły nam polubić matematykę i zobaczyć jak bardzo ona jest potrzebna na co dzień.

W tym roku szkolnym w Dniu Pluszowego Misia uczniowie i uczennice klas 2c i 3c zmierzyli się z… mierzeniem swoich przytulanek? Potrafimy wspólnie oszacować wielkości misiów i uszeregować je od najmniejszego do największego (the smallest, the biggest). Wyposażeni byliśmy też w profesjonalne metry o długości 100 cm i ukochane zabawki, bo do naszych zadań należało zmierzyć długość nogi i ręki misia (teddy bear’s arm and leg) i powiedzieć ją  po angielsku. A brzuszek i głowa (belly and head)? Dowiedzieliśmy się, że aby prawidłowo zmierzyć ich obwód  musimy owinąć miarkę dookoła (put the meter around).

Dzięki tej lekcji powtórzyliśmy nazwy części ciała i liczb  do 100 w języku angielskim. Trudno to było zauważyć, bo uczyliśmy przez super zabawę. Nasz największy sukces? Taką matematykę wesoło zanieśliśmy do domu: wielu chętnych planowało zmierzyć mamę, tatę czy rodzeństwo?