ECO-FRIENDLY INVENTION konkurs ekologiczny dla klas 1-3 z okazji DNIA ZIEMI

To już 5. edycja konkursu… Były już plakaty zachęcające do troski o środowisko, zdjęcia proekologicznych zachowań, projekty zabawek z recyklingu i prezenty oraz kartki z życzeniami na urodziny Ziemi. Tym razem zadanie było bardzo ambitne, ponieważ należało wymyślić wynalazek, który może przyczynić się do poprawy stanu środowiska na naszej planecie, a także zbudować go. Pomimo tak wymagającego tematu w naszej szkole znalazły się dzieci, które podjęły to wyzwanie. W wyniku wielu godzin przemyśleń i ciężkiej pracy wynalazców powstały m.in. takie projekty jak:

  • Beach cleaning robot
  • Air and water filter
  • Pocket seeds sawer
  • Suzie a friend of the Earth
  • Earth reconstruction unit
  • Flower pollen for bees
  • The air-purifying machine
  • Air cleaning bike
  • Box magic flowers
  • A ship cleaning plastic from the water
  • My Bio-Bot
  • Type-experimental ecomodel

Aby wziąć udział w  konkursie wystarczyło przedstawić projekt wynalazku, ale prototyp jednego z wynalazców naprawdę zadziałał:

https://www.youtube.com/watch?v=NT0kmrA33nI

Jury było pod wrażeniem pomysłowości, wyobraźni, entuzjazmu, pracowitości i samodzielności uczestników konkursu. Bardzo trudno było wyłonić zwycięzców… 22 kwietnia, w Dniu Ziemi, zostały ogłoszone wyniki:

Klasy pierwsze:

I miejsce: Karmen Siudeja 1d
II miejsce: ex aequo – Martyna Kowalska 1a, Maria Hajnowska 1c
III miejsce: Szymon Ruciński 1c
wyróżnienia: Michał Żołopa 1d, Zofia Sierant 1c

Klasy drugie:

I miejsce: Zofia Kurnik 2b
II miejsce: ex aequo – Igor Zębala 2b, Kinga Tracz 2d
III miejsce: Mikołaj Mizera 2d
wyróżnienia: Izabela Pełka 2b, Zuzanna Jakubska 2b

Klasy trzecie:

I miejsce: Weronika Kowalska 3a
II miejsce: Julia Małżeńska 3d
III miejsce: ex aequo – Lena Kolasińska 3a, Małgorzata Winkler 3d, Maja Kot 3d
wyróżnienia: Aliaksandr Hushcha 3c, Milena Siudeja 3c

Z okazji Dnia Ziemi na zajęciach języka angielskiego miały miejsce różne ciekawe aktywności. Nauczyciele rozmawiali z uczniami na temat tego, w jaki sposób nasze codziennie zachowanie może pomóc Ziemi. Klasa 2c przygotowała plakat na ten temat. Dzieci utrwalały nazwy materiałów oraz segregowały odpady. Podziwiały również prace konkursowe młodych wynalazców.

Jury już zabiera się za przygotowywanie językowych i ekologicznych nagród dla uczestników i czeka z niecierpliwością na realizację tych niesamowitych projektów!!!

(ED)