INTEGRACJA

O INTEGRACJI – prezentacja – kliknij tutaj

 

. – . . – . . – .

NAUKA PODCZAS WYCIECZEK KLASY 1B

Chociaż jesteśmy pierwszakami to już dużo przeżyliśmy w szkole i odbyliśmy kilka wycieczek. Na początek w ramach integracji i lepszego poznania się, a przy okazji świętowania Dnia Chłopaka, poszliśmy do Pizzerii Domino. Zapoznaliśmy się z zawodami kucharza – pizzera, kelnerki, a przede wszystkim przyglądaliśmy się jak robi się pizzę. Na koniec czekało nas najlepsze – degustowanie pizzy. Pierwsza wycieczka bardzo nam się podobała.

W październiku również mieliśmy okazję zapoznać się z różnymi zawodami. Tym razem udaliśmy się do Muzeum Etnograficznego. Wzięliśmy udział w warsztatach „Zawodowy Kraków czyli życie dawnych mieszkańców miasta”. Oprócz oglądania licznych eksponatów wcielaliśmy się w mieszkańców Krakowa i braliśmy udział w intrygującej grze. Wykonując ciekawe zadania, wykorzystywaliśmy zdobytą wiedzę, aby odpowiedzieć na pytania dotyczące krakowskich tradycji oraz tego, jak funkcjonował dawny Kraków. Na swojej drodze spotykaliśmy żaków, przekupniów, flisaków i lajkonika. Otrzymaliśmy karty mocy i artefakty, raz po raz wcielając się w nowe role. Na koniec warsztatów każdy ozdobił koszulkę, którą zabraliśmy ze sobą do domu na pamiątkę.

A w listopadzie po raz pierwszy wspólnie odwiedziliśmy „Teatr Groteska”. Obejrzeliśmy spektakl „Bajka o Szewczyku”. Bajka w wykonaniu Rafała Szumskiego to zabawa w poszukiwanie odpowiedzi. Jak Szewczykowi udało się pokonać smoka? Po co stawiano kopce?
Spektakl rozgrywa się na niewielkiej powierzchni – powierzchni skrzyni, z której wychodzą kramarskie postaci – ludowe rzeźby, które ożywione ręką jednego aktora – raz sprzedawcy, raz komiwojażera, raz ulicznego artysty opowiadają nam w sposób niezwykle plastyczny i jednocześnie nowoczesny historię sprzed tysiąca lat.

Następnie braliśmy udział w warsztatach teatralnych. Ich celem było zapoznanie z kulisami świata teatralnego i różnorodnościami jego form: teatru lalek, teatru cieni, czarnego teatru, teatru przedmiotu. Na naszych oczach powstawało przedstawienie, w którym czynnie uczestniczyliśmy obserwując działania aktorów, rozmawiając z nimi, dotykając lalek, wsłuchując się w teatralne dźwięki.

. – . . – . . – .

WYCIECZKA DO KOPALNI SOLI W WIELICZCE

W dniu 09.04.2018r. nasza klasa razem z klasą 3i pojechała do Kopalni Soli w Wieliczce. Po przyjeździe do kopalni ruszyliśmy pieszo schodami w dół. Spacerując po kopalni słuchaliśmy legend oraz historii kopalni, które przekazywał nam pan przewodnik przez słuchawkę, którą każdy z nas miał w uchu. Było tam mnóstwo soli na ścianach. Podziwialiśmy kaplicę, podziemne jeziorka, urządzenia i sprzęt górniczy.  Po drodze widzieliśmy figurki krasnoludków z soli i posąg św. Kingi. W połowie wycieczki oglądaliśmy film 5d o procesie powstawania soli. Po filmie ruszyliśmy w dalszą drogę. Szliśmy korytarzami i widzieliśmy tory pod ziemią. Byliśmy także w Kaplicy św. Kingi. Bogatsi w nową wiedzę, po kilku godzinach wędrowania wyjechaliśmy windą na powierzchnię. Nikt nie zapomniał, aby z wycieczki przywieźć do domu trochę soli kamiennej kupionej na stoisku z pamiątkami. Pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją oraz świetną zabawą.

Emilia Damczyk klasa 3a

. – . . – . . – .

WODA JEST WSZĘDZIE

Przekonała się o tym klasa 3a, która uczestniczyła w warsztatach „Akademii Kropelki” poświęconych wodzie pitnej, ochronie jej źródeł i perspektywom ekologicznym. Gospodarzem spotkania były Wodociągi Krakowskie. Atrakcji i wrażeń nie brakowało. Wszyscy uczniowie w trakcie konkursów i zadań wykonywanych w grupach zdobyli wiedzę przyrodniczą, co to jest obieg wody w przyrodzie, jakie są zależności ekosystemów i wpływ działalności człowieka na zasoby naturalne. Uczyli się też postaw proekologicznych. Na zakończenie uczniowie otrzymali pamiątkowe gadżety.

. – . . – . . – .

WIOSENNE INSPIRACJE W KLASIE 3A

Z nastaniem wiosny klasa 3a rozkwitła swoimi talentami plastycznymi. Słoneczny nastrój dociera do sali, w której uczniowie mają lekcje, już od samych drzwi. Na tablicy pojawiły się pierwsze wiosenne kwiaty i baranki. Jeszcze przed świętami przy wspólnym stole dzieciaki tworzyły dekoracje świąteczne, a wśród nich kurczaki, pisanki, baranki, wianki. Za oknem już coraz cieplej, dlatego i w klasie zagościły żabki, robaczki, motylki. W takim klimacie nauka jest miła i przyjemna.

. – . . – . . – .

KLASA 7A W SPORCIE !!

Nadchodzi wiosna!! To świetny czas, aby podsumować sukcesy klasy 7A na różnorodnych zawodach sportowych.

Jako pierwsze zawody, w których klasa 7A mogła wystąpić był to ping-pong. W tej dyscyplinie mieliśmy dwóch reprezentantów: Szymon Bończyk, Grzegorz Szafraniec.  Obaj chłopcy dzielnie walczyli i doszli do decydujących faz turnieju. Grzegorz zakończył turniej na 2 miejscu, a Szymon na 4 miejscu.

Następne zawody odbyły się w badmintonie.

W tej dyscyplinie mieliśmy aż czterech reprezentantów: Magdalena Wróbel, Paweł Turek, Dawid Czyżowski i Grzegorz Szafraniec. Jako pierwsze grały dziewczyny, które prezentowały bardzo duży poziom i nasza Magda po dzielnej walce zakończyła zawody na 9-10 miejscu. Później do gry przystąpili panowie. Po fazie grupowej musieliśmy pożegnać Pawła Turka, który zajął 3 miejsce w grupie. W półfinale zobaczyliśmy wyrównany pojedynek naszych reprezentantów zakończony wynikiem 2:1 dla Grzegorza. Niestety w meczu o 3 miejsce Dawidowi zabrakło szczęścia i przegrał również 2:1, natomiast Grzegorz zwyciężył w finale i wrócił do domu ze złotem na szyi.

Ostatnimi zawodami były zawody w Siatkówkę, w których klasa 7A broniła tytułu. Wystąpiliśmy w składzie: Zuzia Szwast, Magdalena Wróbel, Bartek Figiel, Grzegorz Szafraniec, Dawid Czyżowski. Fazę grupową nasze orły przebyły bez straty sety i z 1 miejsca przystąpiliśmy do fazy play-off. Następna faza turnieju też poszła gładko, dzięki temu dostaliśmy się do finału. Ostatni mecz turnieju z klasą 7F okazał się bardzo trudny. Po pierwszym secie rywale okazali się lepsi i nasza reprezentacja nie mogła sobie pozwolić na błąd. Po wyrównanym 2 secie udało się zniwelować stratę i nadszedł czas na tie-break. Ostatnia partia była bardzo interesująca, liczne zwroty akcji i powroty obu drużyn spowodowały, że był to najbardziej emocjonujący set turnieju. Na szczęście nasza ,,ZŁOTA PIĄTKA” wygrała 2:1 i obroniła tytuł z przed roku.

To już koniec naszych osiągnięć na ten czas, ale nie zatrzymujemy się i będziemy walczyć dalej o każdy następny krążek!

TRZYMAJCIE KCIUKI!!!!

Grzegorz Szafraniec

. – . . – . . – .

KINOPARTY W 7A – GRUDZIEŃ 2017

Życie w klasie 7a płynie bardzo szybko. Niedawno wróciliśmy z wakacji i zapełniliśmy korytarze naszej szkoły, a za niedługo znów opuścimy nasze sale lekcyjne i zaczniemy wakacje. Przychodzimy codziennie rano do szkoły, a niekiedy spotykamy się w niej wieczorem. W takim spotkaniu uczestniczyli uczniowie klasy 7a.

Jesienią  przyszliśmy spędzić wspólny, miły i ciekawy wieczór w szkole. Po przyjściu do szkoły od razu zaczęliśmy przygotowywać sale do wspólnych zabaw. Zaczęliśmy nasze spotkanie od kilku gier zespołowych, przygotowanych przez naszych kolegów i koleżanki z klasy. W przerwie naszych zabaw, przyjechała zamówiona przez nas pizza. Po posileniu się, rozłożyliśmy na podłodze w naszej sali materace przyniesione z sali gimnastycznej. Nasza koleżanka zaproponowała do oglądania bardzo ciekawy i wzruszający  film „Ósmoklasiści  nie płaczą”, który pokazuje to co najważniejsze w życiu, i że nawet najwięksi wrogowie potrafią się pogodzić. Całej klasie film bardzo się spodobał, a wszystkie dziewczyny ze wzruszenia rozpłakały się pod koniec. Wszyscy liczymy na kolejne takie spotkanie, ponieważ cała klasa wspaniale się ze sobą bawiła. Na pewno każdy spędził wieczór trochę inaczej niż zwykłe.

Magda Wróbel

. – . . – . . – .

7a NA ANDRZEJKACH, CZYLI ZABAWA NA CAŁEGO!

Trzydziestego listopada w Szkole nr 162 rozpoczęła się wspaniała zabawa andrzejkowa. Trwała blisko 3 godziny i było na niej mnóstwo atrakcji.  Można było szaleć i tańczyć w rytm najróżniejszej muzyki lub słuchać znanych przebojów. Na spragnionych lub głodnych czekały stoiska z napojami i drobnymi przekąskami. Każdy uczestnik dostawał jedną darmową wodę. Niektórzy dali się ponieść muzyce i te osoby tylko „szalały” na parkiecie! Bez żadnego picia lub jedzenia! Należało pamiętać o zasadach tańczenia albowiem każda piosenka była inna. Swój kunszt najlepiej było kształcić na wolnych i spokojnych utworach. Podczas skocznej muzyki wszyscy dali się ponieść zabawie. Każdy miał swój unikalny i wyjątkowy styl. Jeśli ktoś poczuł się zbyt zmęczony, to mógł spocząć na ławeczce. Kolorowe kule disco migały jaskrawymi światłami. Na najbardziej zdeterminowanych uczestników czekały małe upominki. Drobne, ale przydatne prezenciki. Jedno było pewne, że wszyscy wrócili do domów w radosnych nastrojach. Założę się, że każdemu podobała się ta zabawa. I każdy chciałby , by było ich jak najwięcej!

Marcin Czopek

. – . . – . . – .

W KLASIE 3A INTEGRACYJNEJ SZLIFUJEMY TALENTY

W klasie 3 integracyjnej uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę dzielnie studiując podręczniki i wykonując ćwiczenia, ale również gromadząc doświadczenia, dzięki różnorodnym działaniom, w których uczestniczą. W ostatnim czasie klasa brała udział w wycieczce do Muzeum Archeologicznego. Uczniowie z wielkim przejęciem słuchali opowieści pani przewodnik o sposobach uzdrawiania w starożytnym Egipcie. (Być może już teraz komuś narodził się pomysł, by w przyszłości zostać lekarzem lub zielarzem). Dzieci miały okazję samodzielnie skomponować własne balsamy eteryczne i woreczki z przyjemnymi zapachami.

Następną umiejętnością jaką uczniowie zdobyli było wyprodukowanie mydła, bowiem tuż przed świętami Bożego Narodzenia klasa uczestniczyła w warsztatach mydlarskich. Dzieci z uwagą wykonywały kolejne czynności począwszy od wyboru kształtu, koloru, zapachu i doboru ziół i przypraw zatapianych w specjalnie przygotowanym roztworze. Uczniowie cieszyli się, że mogą na chwilę stać się eksperymentatorami chemikami.

Inną ciekawą sprawnością jaką trzecioklasiści zdobywali było rozwijanie talentów aktorskich i tanecznych. Dzieci przez cały grudzień przygotowywały spotkanie wigilijne dla rodziców, w którym główną rolę odgrywał taniec i śpiew kolęd i pastorałek.

W styczniu był czas nas rozwijanie zdolności rękodzielniczych. Uczniowie pamiętali o swoich dziadkach i babciach, dlatego przygotowali dla nich kalendarze na rok 2018 i lampiony na długie zimowe wieczory. Na co dzień uczniowie chętnie sięgali po pędzel i nożyczki, by tworzyć różnorodne obrazy. W ostatnim czasie były to zimowe krajobrazy związane z omawianymi lekturami.

A całkiem niedawno dzieci miały okazję zapoznać się z życiem codziennym na Wawelu. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że mogliby mieszkać na dworze królewskim, a nawet zostać królem Polski. Dzieci poznały wiele ciekawych historii o dziejach królów i ich życiu. Być może, jakiś uczeń zamarzył zostać historykiem albo politykiem. Czas pokaże.

Niebawem rozpoczynamy ferie zimowe, ale wiemy, że już po paru dniach nasze dzieci będą tęsknić za powrotem do szkoły.

Elżbieta Pażucha

Edyta Jałocha

. – . . – . . – .

DZIECI LISTY PISZĄ…

My uczniowie klasy 3a postanowiliśmy wraz ze swoimi paniami podzielić się naszymi dobrymi serduszkami i wzięliśmy udział w projekcie „Marzycielska poczta”. Wszyscy razem pisaliśmy listy do chorych dzieci, aby dodać im otuchy i wywołać uśmiech na ich twarzach. Piękne, kolorowe pocztówki i listy pełne szczerych, przyjaznych słów i pozdrowień wspólnie wrzuciliśmy do skrzynki. Przy okazji poćwiczyliśmy jak poprawnie adresować koperty i stosować zasady pisowni:)

. – . . – . . – .

ŚWIĄTECZNA WIZYTA KLASY 2A W HOSPIJUM ŚW. ŁAZARZA

21 grudnia klasa 2a odwiedziła pacjentów w krakowskim Hospicjum św. Łazarza.

Jest to pierwszy tak bliski i bezpośredni kontakt uczniów naszej szkoły z chorymi przebywającymi w tym miejscu.

Uczniowie zaprezentowali chorym program świąteczny zatytułowany „Wigilijny wieczór”. Oprócz wierszy były piosenki, pastorałki i kolędy, które dzieci wykonały w języku polskim, angielskim i hiszpańskim. Całość zakończył układ taneczny do piosenki Shakin Stevensa „Merry Christamas everyone”.

Pani Renata Połomska – koordynator akcji Pola Nadziei – podziękowała dzieciom mówiąc, że zaprezentowali wysoki poziom artystyczny i wnieśli do hospicjum odrobinę radości. Dzieci były bardzo przejęte. Obiecały, że chętnie wrócą do hospicjum z innym świątecznym występem za rok.

Jesteśmy bardzo dumne z naszych uczniów, że potrafili tak pięknie i godnie reprezentować naszą szkołę.

 

Jolanta Marzec & Beata Litewka

. – . . – . . – .

TANECZNE ŻCZENIA OD KLASY 2A

. – . . – . . – .

MIĘDZYSZKOLNY KONKURS PLASTYCZNO – LITERACKO – FOTOGRAFICZNYM PT. „ŻYJEMY WŚRÓD OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH”

Konkurs plastyczny dla klas 1-7

Kategoria klasy 1-3:

I miejsce: Róża Nowak kl. 3b SPzOI nr 162 w Krakowie

II miejsce: Oliwia Kochanowska kl. 3a SP nr 25 w Elblągu

Michalina Wolak kl. 3f SPzOI nr 162 w Krakowie

III miejsce: Nina Makowska SP nr 25 w Elblągu

Wyróżnienie:

Weronika Dąbrowska kl. 1a SP nr 25 w Elblągu

Tymoteusz Kaczyński kl.3a SP nr 25 w Elblągu

Weronika Rokicka kl.1 SPzOI nr 162 w Krakowie

Wiktor Brewka kl. 3e SPzOI nr 162 w Krakowie

Wiktor Bondarczuk kl. 3a SP nr 25 w Elblągu

Wiktoria Macuga kl. 2 Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Krakowie

Kamil Joachimek kl. 3f SPzOI nr 162 w Krakowie

Kategoria klasy 4-7:

I miejsce: Zuzanna Szwast kl. 7a SPzOI nr 162 w Krakowie

Dorota Dużyk kl. 4a SPzOI nr 162 w Krakowie

II miejsce: Marlena Chorobik kl. 5a SPzOI nr 162 w Krakowie

III miejsce: Weronika Bebej kl. 7a SPzOI nr 162 w Krakowie

Wyróżnienie:

Karol Marchisio kl. 4 SP 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Krakowie

Natalia Łachowska kl. 4 SP 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Krakowie

Karolina Dzido kl. 5a SPzOI nr 162 w Krakowie

Emilia Kugiel kl. .5a SPzOI nr 162 w Krakowie

 

Konkurs fotograficzny kl. 1-7

I miejsce: Antoni Czosnek kl. 3a SPzOI nr 162 w Krakowie

II miejsce: Szymon Zięcina kl. 5a SPzOI nr 162 w Krakowie

III miejsce: Noemi Kapuścińska kl. 3a SPzOI nr 162 w Krakowie

Wyróżnienie: klasa 4a SPzOI nr 162 w Krakowie

 

Konkurs literacki kl. 4-7

I miejsce: Dominik Dryja kl. 4g SPzOI nr 162 w Krakowie

II miejsce: Anna Banasik kl. 4 SPzOI nr 4 w Wieliczce

III miejsce: Liliana Szybawska Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Krakowie

Wyróżnienie: Wiktor Prelewski Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Krakowie

 

KONKURS TECHNICZNY MŁODYCH ARCHITEKTÓW „KLASA MOICH MARZEŃ”.

PRACA PRZESTRZENNA:

I miejsce: Aleksandra Maryniak, Maria Wieczorek, Maria Zaborska, Szymon  Janczura– kl. 4d

II miejsce: Julia Wyszyńska, Oliwia Dziubka, Aleksandra Regulska – 5d

Zuzanna Borowska, Aleksandra Klimek, Marlena Walczyk – 5d

III miejsce: Dominika Ziętek, Natalia Jastrzębska – 4d

wyróżnienie: Hanna Migdała, Adela Petlic, Jakub Rożek – 4d

PRACA PŁASKA:

I miejsce:  Laura Malinowska – 4d

II miejsce: Bartosz Nalepa – 6c

III miejsce: Karol Czepiel – 6c

Wyróżnienie: Jakub Wyporek – 6c

Jury:

p. Małgorzata Jasiówka – Goniakowska

p. Agnieszka Kamińska

p. Elżbieta Pażucha

p. Renata Szewczyk

 

. – . . – . . – .

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

W dniach 30.11.2017r. i 1.12.2017r. odbyły się w naszej szkole obchody Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, które przygotowali i poprowadzili nauczyciele klas integracyjnych.
Najpierw uczniowie klas 0 i 1 uczestniczyli w warsztatach sensorycznych. Uczniowie mieli okazję doświadczyć, jak poznają i odbierają świat osoby niepełnosprawne ruchowo, niedowidzące i niedosłyszące. Uczniowie próbowali pokonać leśną, kamienistą drogę i wysoki krawężnik poruszając się o kulach, rozpoznawali przedmioty bez użycia zmysłu wzroku, a jedyne za pomocą dotyku i węchu, uczyli się znaków języka migowego czy zapoznawali się z podręcznikami dostosowanymi do potrzeb uczniów niewidomych. Pozostali uczniowie klas młodszych brali udział w aktywnych przerwach pokonując różne tory przeszkód.

W klasach starszych odbywały się warsztatowe przerwy. W tym celu wykorzystano pomoce dydaktyczne, z których na co dzień korzystają uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych. Był więc m.in. kącik z wieżą liczb – świetną grą na współpracę, magiczne liny – kształtujące poczucie równowagi, kreatywne rysunki pobudzające wyobraźnię, klocki zręcznościowe rozwijające sprawność manualną, gry rozwijające logiczne myślenie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i przede wszystkim dzieci spędzały czas ze sobą, a raczej bliżej siebie.

Na lekcjach w klasach młodszych wolontariusze z sekcji czytelniczej czytali swoim kolegom bajki terapeutyczne opowiadające o różnych niepełnosprawnościach. Dzieci z zainteresowaniem słuchały starszych uczniów. A starsi z zaangażowaniem czytali losy bohaterów poszczególnych opowieści. Również w klasach starszych można było poczytać bajki, ale już w specjalnej sali czytelniczej.

Dopełnieniem całej akcji były konkursy ogłoszone dla uczniów całej szkoły. Każdy mógł zrealizować się w jakiejś formie. Był konkurs plastyczno – fotograficzno – literacki „Żyjemy wśród niepełnosprawnych”, plakatowy „Razem uczymy się i bawimy się”, czy techniczny młodych architektów „Klasa moich marzeń”.

Mamy nadzieję, że zorganizowana akcja przyczyniła się do popularyzacji idei integracji i uświadomiła, że osoby niepełnosprawne żyją w społeczeństwie i mogą być również aktywne.

Fotorelacja – kliknij tutaj!

E.Pażucha

. – . . – . . – .

GODZINA KODOWANIA W 2A

W dniach 4 – 8 grudnia klasa 2a będzie brała udział w programie „Godzina kodowania”.

Godzina Kodowania jest organizowana przez Code.org, publiczną organizację non-profit, poszerzającą dostęp do wiedzy informatycznej. Jego wizją jest, że każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki programowania.

„Celem Godziny Kodowania jest odczarowanie kodu i pokazanie, że informatyka to nie jest wielka filozofia. Każdy może nauczyć się podstaw”, powiedział Hadi Partovi, założyciel i CEO Code.org. „Ponad 100 milionów uczniów na całym świecie spróbowało Godziny Kodowania. Popyt na informatykę 21 wieku nie zna granic.”

. – . . – . . – . 

KONKURS „ŻYJEMY WŚRÓD OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH”

. – . . – . . – . 

TYDZIEŃ RELAKSU W 3A